20 Ocak 2010 Çarşamba

Pasonuzu Görebilir miyim ?

Ankara da eğitim gören ve % 80'nin şikayetçi olduğu konuları ele almak gerekirse, şüphesiz ilk sıralarda Ulaşım yer alır. Dolmuşun öğrenci anlayışının olmayışını Ankara'da gören, paso olmayınca(!) tamdan bile fazla para veren zavallı bizlerin haykırışıdır bu.

2010, Türkiye'de ekonomiye bomba gibi giriş yapmasından sonra dayanacak gücümüzün kalmadığını farkettik. Sigara Alkol Benzin falan filan derken, bizi en çok yaralayan EGO'ya da zam gelmesiydi. Sözde Öğrenci kartlarına zam gelmemişti. Ama öğrenci kart kullabilmek için önceden bir 20 TL bayılmanız gerekmekte.
Ufak bir hesap yapacak olursak. Bir kere 20 TL verip kurtulmak mantıklı geliyor ama; seneye aynı dertle karşı karşıya gelmiyecek miyiz?  Bazı süper zeki arkadaşlarımız öğrenci kimliğini göstermenin kafi olduğunu düşünsede İ. Melih Gökçek, bizden akıllı olduğunu gösteriyor. Bu kadar zeki olmasa Ankara halkı onu bu kadar severmiydi(!). Kim seviyor ki demeyin, seçimlerde kim kimi nasıl seviyor hepimiz gördük.

Neyse konumuz Öğrenci EGO Paso'su;
Dediğimiz gibi, 20 TL zorunlu haracınızı vererek, ABB (Ankara Büyükşehir Belediyesi)'nin sizlere tanışımız olduğu imkanlardan faydalanabilirsiniz. Haraç diyorum çünkü yasal yollardan öğrencilerden zorbalıkla alınan paradır bu 20 TL.

Pasoyu almadan geçirdiğim 2.5 seneden sonra 1.5 sene daha dayanırım diye ümit ediyorum. Haraç dememizi açıklayalım şimdi;
Öğrenci pasosunu almak için gerekenler aşağıdaki metinde yer alıyor. EGO'nun resmi sitesinden alınan bu bilgide paso almak isteyen bir öğrencinin ÖĞRENCİ KİMLİKLERİ ile belirtilen adrese başvurmaları ve 20 TL haraçlarını verdikten sonra bir yıl boyunca(!) Paso soran EGO Şoförlerine , Metroda Bilet satan çember sakallı amcalara, hareket çekercesine gösterme zevkine erişebilirler. Ama benim sorum şudur: Eğer benim cebimdeki öğrenci kimliği benim öğrenciliğimi belgeliyor ve buna göre belediye bana PASO verebileceğini düşünüyorsa; Neden bana paso satmaya zorluyor ki? Madem öğrenci kimliği, öğrenci olduğumu anlatabiliyorsa gösterir geçeriz. İşte bu yüzden 20 TL öğrenciden her yıl alınan bir haraçtır.

Öğrenci pasosu almak için nasıl bir yol izlemek gerekir ?


Aşağıda belirtilen belgelerle EGO Genel Müdürlüğü Basın Yayın Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğüne (Emniyet Mah.Hipodrom Cad.No:5 A Blok Yenimahalle / Ankara )

Okulu tarafından onaylanmış öğrenci pasosu ile birlikte gelindiğinde pasoya bandrol yapıştırılır. Paso kimliği yoksa okullar ilçe Milli Egitim Müdürlüğünden Pasoları temin eder.Bu kimliğin öğrenci tarafından doldurulması ve okulundan onaylatılması ve 2009 / 2010 Öğretim Yılı için 20.00 TL. ile kurumumuz ilgili birimine müracaat edilir. (Öğrenci kimliği ilgili eğitim-öğretim dönemine ait olacak).
 
Üniversite Öğrencileri egitim yılına ait holoğram yapıştırılmış üniversite kimliği ile veya (üniversite kimliğin de o eğitim yılına ait holoğram yoksa ) Üniversite kimliği ve Öğrenci belgesi ile Basın Yayın Halkla ilişkiler Müdürlüğüne Müracat ederek Bandrol alabilirler. 2009 / 2010 Öğretim Yılı için 20.00 TL. ile kurumumuz ilgili birimine müracaat edilir.
Sevgili AKP ve İ.Melih Gökçek hastası arkadaşlar diyebilirler ki; 20 TL nelere veriyoruz, ver bir kere al pasonu rahat rahat bin. Poponuza giren bu kazıktan siz zevk alabilirsiniz fakat biz bakir halimizle mutluyuz. Bizim derdimiz 3-5 'in hesabı değil, sesini çıkarmaktan 3,5 atan siz değerli koyunların güdülmesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler olurum belki ..