21 Mart 2010 Pazar

Yurt - Kur size ve çevrenizdekilere zarar verir.

Nasıl sigara paketlerinin üzerinde böyle ifadeler yer alıyorsa, Yurt-Kur logolu bütün kurumların girişlerinde veya açıkça okunabilecek noktalarda buna benzer uyarılara yer verilmelidir. Çünkü Yurt-Kur içeriğinde bilgisiz memurları ve gereksiz işgüzar güvenlik güçleri ile üniversiteli gençlerin hayatını zindana çevirmektedir. Birkaç örnekle olayları aktarmaya çalışalım..

Problem 1 : İlgili Memur (Anne eli değmiş gibi)
Olay şöyle gelişir: Bir öğrenci akşam sekizde bir barda konsere katılmak ister. Öğrencilerin giriş-çıkış saatleri belli olduğundann konuyla ilgili olarak gider idareden izin alır. Ne var ki bu izin kendisine bir eziyete dönüşür. Normal prosüdürde izin almak isteyen öğrenci idari personale isteğini iletir ve izin kağıdını doldurur. Burada olaylar farklı işler;

- İyi akşamlar, izin alacaktım
-Nereye gidecen?
-Konsere gidecem
-Biletin nerde?
-Konser bir barda biletli değil
-Hmm orada içki falanda içiliyordur şimdi
-Hmm Bar olunca ...
-23:00'dan sonra gelirsen almam
-Peki madem, arkadaşlarda kalırım bende
-Annenlerin haberi var mı?


Lisedeyiz ya zaten babama sorup dışarı çıkıyordum. bu hadise arkadaşımın başına geldi. Benimkisi bu kadar vahim değildi ama konuşma şu şekilde gerçekleşiyor.

-İyi akşamlar ben yarın sabah erken çıkacağımda 6:00'da otobüsüm var en geç 5:30 da çıkmam lazım onun için izin isteyecektim.
-Nereye gidiyorsun?
-Afyon
-Afyonlumusun?
-Hayır. Mersin'liyim ben.
-Ee ne işin var o zaman?
-TEGV üyesiyim Motivasyon toplantısı varmış orada olmamız gerek.
-Bana vakıftan yazı getirmen lazım aslında
-Ne konuda?
-Nerden bileyim ben senin Afyon'a gittiğini?
-Pardon ama arkadaşıma gidiyorum desem, onlardan da mı izin kağıdı alacaksınız ?
-Peki yaz iznini  çıkabilirsin.


Hayır anlam veremediğim kısım şu Vakıf benim yurtta kaldığımı veya izin verilmediğini cok mu umursar? Ya kardeşim normalde 6 da çıkılıyor benim 6 da dışarda olmam lazım 5:30 çıkacam bunun için kim hangi kuruma izin istemek bağlamında yazı yazar?

Hadise henüz sonuçlanmadı yalnız. Saatlerimiz 05:00 (Türkiye Saati ile) uyandım Arkadaşımı aradım uyansında beraber gidelim diye.. neyse efendim saatlerimiz 5:30 suları kapıda biri gümgüm kapıya ısrarla vuruyor. Aldım anahtarımı şaşkınlıkla kapıyı açtım karşımda Seküriti Abi, sen 5:30 çıkacaktın noldu? diyor.

Şimdi bu olay sorumlu idareci mi yoksa  işgüzar idareci mi? Sanane be adam belki gitmicem vazgeçtim. Annem misin sabah gelip olum kalk geç kalacaksın ayağındasın?

2 yorum:

  1. :D:D:D süpersin lan güvenlik bile sana şevkatle yaklaşıyor :D

    YanıtlaSil
  2. insanlar beni seviyorsa benim sucum mu lan :D

    YanıtlaSil

Popüler olurum belki ..